El Consorci de Polítiques Ambientals de les Terres de l’Ebre liderarà l’impuls del vehicle elèctric al territori. El pla anunciat pel govern català vol mobilitzar 1.400 milions perquè un 40% dels vehicles siguin electrificats el 2030.
Al territori això es traduirà en 57 estacions de recàrrega noves, gairebé el doble de les actuals, i amb una potència que superarà els 50 kilowatts. Amb això es vol crear una xarxa pública que facilitarà l’ús de vehicles elèctrics en tots els municipis de les Terres de l’Ebre.
El projecte es finança a través dels Fons de Transició Nuclear i té una inversió de 2,7 milions. L’objectiu és avançar en la creació d’un model de mobilitat sostenible i assegurar una transició energètica justa.
El vicepresident d’Energia del COPATE, Víctor Grau, destaca que això “posarà les bases d’una nova era en la qual el vehicle elèctric serà la norma i no l’excepció”. La nova infraestructura de recàrrega estarà en funcionament el primer trimestre de 2026.