La temporada de Base 1-5 i Edat Escolar D4G de gimnàstica artística femenina s’inicia aquest 8 i 9 de febrer amb la 1a Fase que se celebrarà a Sant Jaume d’Enveja, que repeteix com a seu de la Federació Catalana de Gimnàstica després de l’èxit del 2023. Enguany la competició, una de les més multitudinàries de la temporada, mobilitzarà prop de 900 gimnastes al Pavelló Poliesportiu durant el primer dels dos caps de setmana seguits on al Delta de l’Ebre es respirarà gimnàstica pels quatre costats.
A partir dels sis anys, les gimnastes hauran d’examinar les seves habilitats en els quatre aparells de la modalitat: salt de poltre, paral·leles asimètriques, barra d’equilibris i terra. La classificació general individual i per equips d’aquests quatre aparells determinarà les gimnastes i els clubs que pujaran al podi durant els diferents lliuraments de premis.
La prova es celebrarà durant tot el cap de setmana i es preveu una afluència d’unes 1.600 persones per les graderies del Pavelló Poliesportiu La primera jornada s’encetarà dissabte a les 8.45 hores amb la primera subdivisió de B5M i B5G i s’allargarà pràcticament de forma ininterrompuda fins a les 21.30 amb la subdivisió B3M i B3G. Diumenge s’obrirà la jornada a les 9.00 hores amb la subdivisió B4M i B4G i al voltant de les 17.40 la competició abaixarà el teló amb la subdivisió B4M i D4G.
La 1a Fase d’Edat Escolar de gimnàstica artística femenina està organitzada per la Federació Catalana de Gimnàstica i compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Sant Jaume d’Enveja. Les entrades per accedir a la competició es podran adquirir exclusivament a l’entrada del recinte esportiu el mateix dia de l’esdeveniment. El preu de l’entrada general serà de 8 euros per persona i els menors de 12 anys tindran accés gratuït.
El calendari d’enguany de la 1a Fase d’Edat Escolar i Base de gimnàstica artística femenina es complementarà una setmana més tard, el proper 15 i 16 de febrer, amb les categories E4P i E4P d’Edat Escolar i les categories 6 i 7P de Base, on es donaran cita també més de 500 gimnastes a Sant Jaume d’Enveja.